0

معایب استفاده از پوست حیوانات در صنعت مد

در این روزگار، پوشیدن یک لباس دوخته شده از پوست حیوانات را تنها می توان ناشی از جهالت و یا خوی وحشیانه یک فرد دانست .

صنعت مد و فشن به واسطه تاثیرش بر روی تنوع زیستی، سومین تاثیر را بر روی زندگی حیوانات دارد . هر سال پوست یک میلیارد حیوان در دنیا به مصرف صنعت چرم می رسد، این در حالی است که امروزه با وجود گزینه های مختلف ما نیازی به کشتن حیوانات برای پوستشان نداریم .

بشر تقریبا در تمام طول تاریخ خودش از حیوانات به روش های مختلفی به عنوان مواد اولیه برای اکسسوری ها و لباس ها استفاده کرده است . استفاده از برخی از این مواد مانند پشم یا چرم هنوز هم رایج است، در حالی که برخی دیگر مانند کشمیر یا خز به علت کمیاب بودن یا هزینه زیاد فقط در وسایل لوکس به کار برده می شوند . در حالت کلی حیوانات برای دو منظور مورد استفاده قرار می گیرند . آن ها برای پوست ( یعنی چرم ) یا بخش های دیگر بدن ( مثل استخوان ) سلاخی می شوند یا برای پوشش ( مثل پشم یا پر ) پرورش می یابند که در طول دوره حیات با رشد کردن آن ها از روی بدن دام ها برداشته می شوند .

بسیاری از برندهای معروف در سراسر دنیا با جنایت علیه حیوانات از قسمت های مختلف بدن حیوانات در صنعت مد استفاده می کنند . متاسفانه در دنیا نظارتی بر ممنوعیت فروش کالاهای تهیه شده از جانوران حیات وحش وجود ندارد و سودجویان هر ساله حیوانات زیادی را سلاخی می کنند و از قسمت های مختلف بدن آن ها برای تولید پوشاک استفاده می کنند . این امر یک امر غیرانسانی است اما متاسفانه بسیاری از افراد سودجو این کار را انجام می دهند .

چرم طبیعی از پوست چه حیواناتی تهیه می شود ؟

چرم تهیه شده از پوست گاوها و گوساله ها متداول ترین چرم در دنیاست ولی پوست خیلی از حیوانات اهلی دیگر مانند بز، گوسفند، خوک، اسب و همچنین پوست حیوانات وحشی مانند گوزن، الیگاتور، کانگورو، مار، گاومیش، شترمرغ و حتی انواع ماهی ها برای تولید چرم به کار می رود . در کشورهایی مانند چین حتی از پوست سگ و گربه برای تهیه چرم نیز استفاده می شود .

استفاده از پوست هایی مانند پوست تمساح، مار و ماهی در تهیه کیف و کفش برای بازار مد رایج است . از پوست شترمرغ در تولید روکش داخل ماشین ها، وسایل زینتی و غیره استفاده می گردد . در تایلند از پوست سفره ماهی برای تولید کیف پول و کمربند استفاده می شود .

برندهایی که از پوست طبیعی حیوانات در مجموعه اخیرشان استفاده نکرده اند .

بربری، پرادا، شنل، جان گالیانو، گوچی، مایکل کورس و ورساچه ادعا کرده اند به نقطه fur free  رسیده اند و تمام محصولات جدیدشان با خز و مو مصنوعی تولید می شوند .

برندهای پوشاکی که از حیوانات برای طراحی لوگوی برند خود الهام گرفتند .

بسیاری از برندهای مطرح جهان برای شخصی سازی لوگوی برند خودشان از تصویر یک حیوان استفاده کرده اند، به عنوان مثال برندهایی مانند :

  • Lacoste
  • Puma
  • Paul smith
  • Burberry
  • Ralph Lauren
  • Hermes

لباس هایی با طرح پوست حیوانات را چطور بپوشیم ؟

لباس های طرح پوست حیوانات را با طرح های ریز و درشت دیگر ترکیب نکنید و حتی الامکان این لباس ها را در صورتی بپوشید که دیگر اجزای استایل پوشش شما ساده باشند . مثلا اگر از بلوزی با طرح پلنگی استفاده می کنید پوشیدن شلوار جین به همراه آن بهترین انتخاب است . در صورت پوشیدن تاپ هایی با طرح پوست حیوانات می توانید از شلوارک های کوتاه جین یا کتان استفاده کنید .

8 گیاهی که جایگزین چرم حیوانی شدند .

بسیاری از برندهای مطرح دنیا این روزها دیگر از چرم طبیعی استفاده نمی کنند و چرم گیاهی را برای تولید محصولاتشان جایگزین کرده اند .

  • چرم آناناس
  • چرم کاکتوس
  • چرم تولید شده از قهوه
  • چرم تولید شده از چوب پنبه
  • چرم تولید شده از قارچ
  • چرم تولید شده از پوست موز
  • چرم تولید شده از انگور
  • چرم تولید شده از برگ درخت توت

ویکتوریا بکهام حامی حقوق حیوانات است .

ویکتوریا بکهام همسر دیوید بکهام از ستارگان دنیای مد و فشن است . چندی پیش ویکتوریا بکهام همزمان با ارائه کالکشن 2019 خود اعلام کرد که برای حمایت از حقوق حیوانات و از بین بردن این عادت غلط، دیگر در طراحی و تولید محصولاتش از پوست حیوانات استفاده نخواهد کرد . ویکتوریا از سال 2019 تا به الان حمایت خود از حقوق حیوانات را ادامه داده است .

چه شد که دنیای مد به فکر حمایت از حیوانات افتاد ؟

اعتراض مخاطبین طراحان برندهای بزرگ در سالیان اخیر سبب شد که برندهای بزرگ و طراحان مد به فکر بیافتند که استفاده از خز و پوست طبیعی حیوانات را کنار بگذارند .

با گسترش فشن و خلاقیت برندها، تولید محصولاتی نظیر چرم مصنوعی و چاپ طرح حیوانات روی پارچه موجب شد تا برندها با جایگزین کردن چنین مواردی به جای پوست طبیعی اقدام بزرگی در راستای اهداف زیست محیطی انجام دهند .

هم اکنون هر روز شاهد افزایش برندهایی هستیم که با حمایت از حقوق حیوانات، استفاده از پوست طبیعی حیوانات را ممنوع کردند و لباس های سازگار با محیط زیست را تولید و عرضه می کنند . در حال حاضر این کار به گونه ای ترند شده است و هر روز بر تعداد طرفداران برندهایی که از این قضیه پیروی می کنند، اضافه می شود .

کلام آخر

مزون سارن مد حامی حقوق حیوانات است و در تولید محصولات خود از پوست طبیعی حیوانات استفاده نمی کند . در واقع این مزون پایبند به مد پایدار است . شما عزیزان با خرید از محصولات این مزون می توانید به حفظ محیط زیست کمک کنید و در راستای مد پایدار قرار گیرید . برای خرید از مزون سارن مد به سایت  www.sarenmode.com مراجعه نمایید و خرید خود را درب منزل تحویل بگیرید . تنوع محصولات سارن به قدری زیاد است که هر فردی با هر سلیقه ای می تواند لباس مورد نظر خود را در این مزون پیدا کند .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن